Zajecia w ramach projektu Stepnica port wysokiej jakości edukacji wystartowały
aktualizacja: 2024-07-11 11:30:58
W ramach projektu „Stepnica – port wysokiej jakości edukacji” realizujemy różnorodne zajęcia, które mają na celu rozwijanie zainteresowań uczniów oraz kształtowanie ich umiejętności w wielu dziedzinach. Naszym celem jest zapewnienie uczniom wysokiej jakości edukacji poprzez angażowanie ich w praktyczne i interaktywne zajęcia. Dzięki projektowi uczniowie mają możliwość uczestnictwa w różnych kołach zainteresowań oraz warsztatach, które nie tylko poszerzają ich wiedzę teoretyczną, ale również rozwijają praktyczne umiejętności. Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje na temat realizowanych zajęć oraz ich głównych celów i założeń.
W czerwcu w Szkole Podstawowej w Stepnicy rozpoczęto część zajęć w ramach zadania I – Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz rozwijające zainteresowania i kompetencje uczniów.
Szkolne koło chemiczne „Młodzi chemicy”
W zajęciach szkolnego koło „Młodzi chemicy” uczestniczy 6 uczniów z klasy 4 b. Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań uczniów chemią, kształtowanie umiejętności projektowania doświadczeń, obserwacji, wyciągania wniosków i prezentacji wyników. Na zajęciach uczniowie kształtują umiejętności współdziałania w grupie, słuchania, obserwowania, zadawania pytań oraz twórczego rozwiązywania problemów. W czerwcu uczniowie zapoznali się z regulaminem pracowni chemicznej oraz zasadami BHP, a także poznali szkło i sprzęt laboratoryjny.
Koło informatyczno-turystyczne
W zajęciach koła informatyczno-turystycznego uczestniczy 7 uczniów (4 dziewczynki i 3 chłopców). Celem zajęć jest sprzyjanie ogólnemu wykształceniu oraz rozwojowi osobowości ucznia, kształtowanie umiejętności samodzielnego myślenia, wyciągania logicznych wniosków oraz rozwiązywania postawionych problemów. Realizacja przedstawionego programu ma na celu ujawnianie zainteresowań i kształtowanie uzdolnień uczniów w zakresie informatyki. Rozwijanie postaw patriotycznych u uczniów poprzez poznawanie Polski, jej tradycji, kultury narodowej i przyrody, ze szczególnym uwzględnieniem najbliższej okolicy. Przyswojenie przez uczniów wiedzy o kraju i środowisku. Kształtowanie osobowości uczniów, ich stosunku do drugiego człowieka i samego siebie. Rozwijanie zainteresowań krajoznawczych i turystycznych młodzieży. Wdrażanie do racjonalnego i kulturalnego organizowania i spędzania wolnego czasu.
Podczas zajęć uczennice i uczniowie doskonalą m.in. posługiwanie się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi, wykonują operacje na plikach i folderach, komunikują się z wykorzystaniem Internetu, tworzą dokumenty tekstowe, np. wykonywanie fotografii z wykorzystaniem smartfona, selekcja i obróbka zdjęć, wyszukiwanie niezbędnych informacji w Internecie, dzięki którym można uatrakcyjnić ofertę np. na stronę internetową biura, czy też do stworzenie folderu reklamowego.
Koło języka angielskiego – dla uczniów klas III
W zajęciach koła języka angielskiego – dla uczniów klas III uczestniczy 8 osób. Głównym celem jest pogłębianie wiedzy i umiejętności językowych, wspomaganie rozwoju kompetencji językowych, rozwijanie ciekawości i zainteresowań uczniów oraz poznanie kultury krajów anglojęzycznych. W czerwcu przypomniano i utrwalono zwroty dotyczące przywitania, pożegnania, mówienia o zainteresowaniach i hobby. Zajęcia prowadzone są w formie zabawy, z odgrywaniem scenek i wcielaniem się w role.
Koło języka angielskiego – dla uczniów klas I-II
W zajęciach koła języka angielskiego – dla uczniów klas I-II uczestniczy 8 osób. Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności językowych dzieci poprzez gry i zabawy. Podczas zajęć worzystana jest tablica multimedialna oraz zasoby własne. Uczniowie utrwalają oraz poszerzają słownictwo z zakresu: produktów spożywczych, rodziny, pogody, czynności codziennych oraz emocji.
Zajęcia „Jestem EKO - Jem Zdrowo”
W zajęciach „Jestem EKO - Jem Zdrowo” uczestniczy 10 dziewczynek w wieku od 7 do 10 lat. Celem zajęć jest zdobycie wiedzy o zdrowym odżywianiu, dobieraniu produktów bogatych w niezbędne składniki pokarmowe oraz nauka przygotowywania zdrowych posiłków. Uczestniczki mają okazję zdobyć szeroką wiedzę na temat dobierania produktów bogatych w niezbędne składniki pokarmowe, które są gwarancją do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Każda uczestniczka nabędzie zarówno wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej. Dzięki wyposażonej kuchni nauczymy się m.in. w jaki sposób samodzielnie przygotować zdrowy lunchBOX, jak przygotować domową lemoniadę czy przygotować zdrowy koktajl owocowy.
Do tej pory uczestniczki zapoznały się z zasadami i tematyką projektu oraz wykonały wstępny test wiedzy na temat zdrowego odżywiania. Uczestniczki posiadają już bogatą wiedze w tej dziedzinie, którą z pewnością podzielą się podczas realizacji tego projektu.
Zajęcia „Wiem, co jem”
W zajęciach „Wiem, co jem” uczestniczy 8 uczniów (6 dziewcząt i 2 chłopców).
Główne cele zajęć to:
- Zwiększenie świadomości uczniów na temat zdrowego odżywiania oraz wpływu diety na zdrowie i samopoczucie.
- Zwiększenie wiedzy uczniów na temat wartości odżywczych różnych produktów spożywczych.
- Promowanie zdrowych nawyków żywieniowych.
- Uświadomienie uczniom wpływu diety na zdrowie fizyczne i psychiczne.
- Nauka analizy etykiet produktów spożywczych.
- Rozwijanie umiejętności praktycznych w zakresie przygotowywania zdrowych posiłków.
Pierwsze 4 godziny zajęć poświęcono ogólnej charakterystyce zajęć, zasadom zdrowego odżywiania, piramidzie zdrowego żywienia, roli wody dla zdrowia człowieka oraz skutkom spożywania żywności wysoko przetworzonej i fast foodów.
Koło fotograficzne
W zajęciach koła fotograficznego uczestniczy 8 uczniów z klas V. Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań sztuką fotograficzną, nabywanie umiejętności fotografowania, rozwijanie kreatywności oraz poznawanie piękna najbliższego środowiska przyrodniczego. Uczniowie pracowali na różnych aparatach dostępnych w telefonach komórkowych, a później na aparatach cyfrowych, kompaktowych oraz lustrzankach, poznając różne techniki fotografowania.