Mobilny Urzędnik
aktualizacja: 2024-07-05 09:33:11
Od 1 marca 2022 r. w Urzędzie Miasta i Gminy Stepnica wprowadziliśmy nową usługę pod nazwą Mobilny Urzędnik, polegającą na obsłudze Klientów poza siedzibą urzędu.
Jest ona skierowana do mieszkańców gminy, którzy z powodu niepełnosprawności, długotrwałej choroby lub wieku doświadczają problemów z poruszaniem się w stopniu uniemożliwiającym im samodzielną wizytę w Urzędzie Miasta i Gminy w Stepnicy. Zakres spraw, jakie można załatwić w ramach działania Mobilnego Urzędnika:
Z usługi Mobilnego Urzędnika skorzystać można w zakresie spraw prowadzonych w ramach:
- Referatu Organizacyjno-Społecznego
- przyjęcie wniosku/skargi,
- wpis, zmiana, wykreślenie, wznowienie i zawieszenie działalności gospodarczej,
- wydanie zaświadczenia o zatrudnieniu,
- Referatu Finansowego
- informacje/deklaracje w sprawie podatków,
- podanie i umorzenie, rozłożenie na raty zaległości, wnioski o udzieleni ulg,
- zwrot podatku akcyzowego,
- Referatu Architektury i Ochrony Środowiska
- zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa,
- złożenie wniosku o wycinkę drzewa,
- złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- złożenie wniosku o przydział lub zamianę lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Stepnica,
- Urzędu Stanu Cywilnego
- wydawanie odpisów skróconych, zupełnych lub wielojęzycznych z rejestru stanu cywilnego,
- sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego,
- Ewidencji ludności i dowodów osobistych
- wniosek o zameldowanie/wymeldowanie,
- wniosek o nadanie numeru PESEL,
- wniosek o unieważnienie dowodu osobistego w związku z utratą lub uszkodzeniem,
- udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL
- pełnomocnictwo do głosowania;
- potwierdzenie profilu zaufanego,
- zastrzeżenie numeru PESEL.
Regulaminie usługi dostępny jest tutaj
Chęć skorzystania z usługi należy zgłosić się w wybrany sposób do Sekretariatu :
- telefonicznie – 91 418 85 21;
- wysyłając e-mail ze zgłoszeniem sprawy na adres: sekretariat@stepnica.pl ;
- poprzez kontakt osobisty (np. opiekun osoby, która chce skorzystać z pomocy, sąsiad, członek rodziny);
W zgłoszeniu wystarczy poinformować o potrzebie skorzystania z pomocy „Mobilnego urzędnika”, krótko wyjaśnić czego sprawa dotyczy, podać numer telefonu do kontaktu. Pracownik Urzędu Miasta i Gminy skontaktuje się z mieszkańcem, aby ustalić sposób załatwienia sprawy i dogodny dla osoby zgłaszającej termin wizyty. Urzędnik dostarczy potrzebne dokumenty do domu i pomoże w ich wypełnieniu.
Usługa jest realizowana w granicach administracyjnych Gminy Stepnica.